کودکیار

😊 In the name of god 😊

خواب نوزاد

1397/10/22 18:54
نویسنده : K.gh
576 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

به احتمال زیاد اکثر مامان ها با بی خوابی نوزاد تازه متولد شده ی خود مواجه شده اند.کوچولوی تازه به دنیا آمده ی شما از بدو تولد تا حدود ۴۰ روز خوابی نامنظم دارد و این میتواند شما را کلافه کند زیرا بدن انسان با بیداری در تمام طول شب سازگاری ندارد اما نوزاد کوچولوی شما در طول شب هر یک ساعت یکبار یا حتی زودتر از خواب بیدار میشود برای خوردن شیر،درآغوش گرفته شدن توسط یک بزرگتر و... و اما راه حل چیست؟!!

نوزاد شما در ابتدای تولد فرق بین روز وشب و زمان خواب و بیداری را درک نمیکند و برای درک این زمان ها باید به نوزاد خود کمک کنید،سعی کنید در طول روز پرده ها را کنار زده و نور خورشید فضای خانه را روشن کند و در طول شب نیز با خاموش کردن چراغ ها و ایجاد تاریکی این حس را به کودک القا کنید که زمان روشنایی برای بیداری اوست و زمانی که تاریکی به وجود می آید زمان خواب و استراحت اوست.

حتی در طول روز اگر متوجه شدید نوزادتان میخواهد بخوابد میتوانید فضای اطراف نوزادتان را تاریک کنید.

خیلی جاها میشنوید از دوستان و آشنایان که اگر نوازد در طول روز بخوابد شب خواب نخواهد رفت و( اگر میخواهی شب بخوابد در طول روز اجازه نده بخوابه!!) خیر چنین چیزی نخواهد بود و حتی بلعکس نوزاد شما در ابتدا مدت زمان بیشتری از روز خود را می خوابد و اگر در طول روز مانع خواب نوزاد شوید بیشتر او را کلافه و بدخلق میکنید و در طول شب میتواند بیشتر از پیش گریه کند و بیدار بماند در هر زمان که نوزاد به خواب احتیاج داشت اجازه بدهید بخوابد و مانع خواب نوزادتان نشوید.

نوزاد شما در بدو تولد بسیار به درآغوش کشیده شدن و محبت شما نیاز دارد دور از انتظار نیست که در طول شب نیز بیدار میشود و نیاز دارد شما با درآغوش گرفتن او باعث آرام شدنش میشوید اما این کار برای شما شرایط سختی را رقم میزند سعی کنید در طول روز بیشتر نوزاد را بغل کنید با در حین شیردادن او را درآغوش بگیرید، ببوسید،حرف بزنیدو او را نوازش کنید اما هنگامی که در طول شب بیدار میشود آرام و بیصدا نوزاد را درآغوش بگیرید شیر دهید و روشنایی زیادی ایجاد نکنید.

دلیل بیخوابی اصلی نوازادان کامل نشدن سیستم عصبی آنها و تشخیص ندادن روز و شب و زمان خواب است اما بعضی از نوزادان هم به دلیل رفلاکس و کولیک بیقرار و ناآرام هستند.

در شرایط بی خوابی نوزاد اگر با گریه همراه است برای آرام کردن نوزاد و همینطور خواب رفتن او میتوانید از گهواره استفاده کنید و برای او یک لالایی با صدای آرام بخوانید در این شرایط نوزاد کم کم با این شرایط سازگار میشود و به خواب فرو میرود.

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد