کودکیار

😊 In the name of god 😊

بی اشتهایی کودکان

1397/12/10 16:47
نویسنده : K.gh
340 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

با گذشت شش ماه اول زندگی نوزاد کم کم والدین شروع به دادن غذای کمکی به نوزاد خود میکنند همانطور که کودک رشد میکند برنامه غذایی او نیز متنوع تر میشود و انواع حریره ها،سوپ ها و...را شانل میشود تا یکسالگی که غذای کودک شامل غذای سفره خانواده میشود اما بعداز یکسالگی همزمان با خوردن شیر و غذا اکثر والدین نگران وزن و رشد کودک خود هستند و از بی اشتهایی کودکان خود آزرده هستند.

در ابتدا باید توجه داشته باشید که هرگز در مقابل کودکان حساسیت خود را نسبت به غذا خوردن کودک نشان ندهید و هرگز سعی نکنید به زور به کودکتان غذا بدهید اگر کودک میگوید نمیخورم و یا فرار میکند تا به او غذا ندهید خود را بی توجه نشان دهید و بگویید غذایت را میگذارم روی میز گرسنه شدی بیا بخور!

معمولا اسرارهای بیش از حد والدین حس لجبازی کودکان را فعال کرده و مقاومت میکنند در برابر خواسته شما.

خرید چیپس و پفک ممنوع!

بی شک همه ی کودکان علاقه ای خاص به خوراکی های مغازه ای دارند و در طول روز با خوردن چیپس و پفک و بستنی و پرکردن معده خود بدون آنکه فایده غذایی داشته باشند دشتهای خود را نسبت به وعده های اصلی غذایی از دست میدهند پس به هیچ عنوان قبل از خوردن وعده های غذایی خوراکی های مغازه ای را در دسترس کودکان قرار ندهید تا گرسنه شوند و غذا میل کنند.

سعی کنید برای تنوع غذای کودکتان را با سالاد و...تزیین کنید تا شکل زیبا و هوس برانگیزی داشته باشد و ترغیب به غذا خوردن شود.

برای کودکتان کیک یا شیرینی و آبمیوه های طبیعی که خودتان درست کرده اید را به عنوان میان وعده بدهید به جای خرید آماده و مضر آنها.

و اما یک دسته از کودکانی که بی اشتها هستند را با روش های سنتی مفید برای اشتها درمان کنید گیاهان زیادی هستند که به افزایش اشتهای کودکان کمک می کنند اما ممکن است بچه ها طعم همه آنها را دوست نداشته باشند. به همین خاطر ما فقط گیاهانی را پیشنهاد می دهیم که طعم آنها برای بچه ها خوشایند است.

برای رفع بی اشتهایی کودکان می توانید مقداری زنجبیل تازه را ریز ریز کنید. مقداری آب لیمو ترش و نمک به آن اضافه کنید و آن را به کودک دهید تا بخورد. بهتر است بدانید که لیموترشی که به این ترکیب اضافه می کنیدمی تواند اشتهای کودک را تنظیم و گرسنگی را تحریک کند. همچنین دادن چای زنجبیل به کودکان، نیم ساعت قبل از غذا اشتهایشان را کاملا باز می کند. شما می توانید از زنجبیل رنده شده بر روی غذاها در هنگام پخت و پز یا دم نوش آن برای رفع بی اشتهایی استفاده نمایید.

چای بابونه به طور مؤثری به رفع لاغری و افزایش اشتها کمک می کند. می توانید روزی یک فنجان از این چای را دم کنید و به کودکتان دهید تا میل نماید. همچنین چای بابونه به افزایش وزن کودکان لاغر بسیار کمک می کند.

معمولاً اکثر سبزیجات در افزایش اشتها نقش مهمی دارند اما ترخون یکی از گیاهانی است که هم می توانید آنرا بصورت خام مصرف کنید و هم می توانید ترخون را در غذاهای حاوی گوشت و مرغ بریزید و از معجزه اش در افزایش اشتهای فرزندتان لذت ببرید. ترخون همچنین در مبارزه با انگل های روده ای هم موثر است.

حدالامکان از دادن غذاهای فست فودی،چیپس،پفک،نوشیدنی ها و آبمیوه های آماده و...به کودک اجتناب کنید.

 

پسندها (2)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد