کودکیار

😊 In the name of god 😊

جداکردن تخت خواب کودک از والدین

1397/10/27 16:46
نویسنده : K.gh
277 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

شاید در ذهن خیلی از والدین این سوال پیش آمده باشد که از چه سنی میتوان اتاق کودک خود را جدا کرد؟؟

بحث جدا کردن اتاق و جای خواب کودک از والدین از آن دسته موضوعاتی است که نظرهای متفاوتی را در بین روانشناسان ایجاد کرده است.

اما بسیاری از روانشناسان معتقدند زمانی که کودک دیگر در طول شب نیازی به تغذیه شبانه و شما نداشته باشد میتوان او را جدا کرد که بهترین سن را ۱۲ تا ۱۸ ماهگی دانسته اند.

زیرا در این سن کودک هنوز به آن مرحله از وابستگی های عاطفی به والدین نرسیده است و جدا شدن از شما برایش آسان تر است و همینطور روانشناسان معتقدند در این سن ترس های خیالی کودک شکل نگرفته است مانند ترس از تاریکی،ترس از تنهایی و... درنتیجه از ۱۲ تا ۱۸ ماهگی وقت را هدر ندهید و کودک را جدا کنید.

اما این جدایی نباید به یکباره اتفاق بیفتد بهترین راه به مرور و به آهسته پیش رفتن است به این صورت که ابتدا اگر کودک در کنار شما میخوابد تخت کودک را در کنار تخت خودتان قرار دهید بعداز گذشت مدتی تخت کودک را در اتاق خودتان اما با فاصله از تختتان قرار دهید و بعداز عادی شدن تخت کودک را به اتاق خودش منتقل کنید و شب ها در کنار او بمانید و با خواندن قصه و لالایی کودک را سرگرم کنید تا خسته شده و خواب برود و همینطور میتوانید برای آرامش بیشتر کودک خرس پشمالو موردعلاقه اش یا اسباب بازی موردعلاقه اش را هم در تختش قرار دهید.

و اما اگر کودک شما بالای ۳سال است و همچنان درکنار شما میخوابد ابتدا با کودک صحبت کنید و توضیح بدهید که باید در اتاق خودش بخوابد و بعد روش بالا را اجرا کنید و برای تشویق او به جدا خوابیدن برایش هدیه بگیرید مثلا به او بگویید اگر ۵شب را در اتاقش بخوابد به او هدیه میدهید! این کار باعث ترغیب کودک میشود. و اگر در طول شب به اتاق شما آمدر هرگز اجازه ندهید بماند و او را به اتاقش برگردانید و کنارش بمانید تا خواب برود.

پس از یکسال یا بیشتر زمانی برای جدایی فرارسیده درست است کار آسانی نیست اما با کمی تلاش و پشتکار و مصمم بودن شدنی است نکته ای که خیلی مهم است هیچگاه در تصمیم ها و قوانینی که میگذارید دچار تردید نشوید و آن را اجرا کنید زیرا در غیر اینصورت به مرور برای کودک قوانینتان جدی تلقی نمیشود.

جداکردن اتاق کودک تاثیر بسزایی در استقلال و اعتماد به نفس او خواهد داشت و همینطور جدا بودن کودک در بهتر شدن روابط والدین نیز تاثیر گذار است.

🌻موفق باشید🌻

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد