کودکیار

😊 In the name of god 😊

کولیک نوزاد

1397/10/21 21:03
نویسنده : K.gh
259 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

بیش از ۲۵درصد از کودکان تازه متولد شده از دوهفته پس از تولد تا حدود سه ماهگی دچار کولیک میشوند.

به گریه و بی قراری نوازد بیش از سه ساعت در روز و سه روز در هفته که معمولا در اثر نفخ معده و روده ی نوزاد به وجود می آید کولیک می گویند.

کولیک نوزاد یا قولنج نوزاد به خودی خود مشکلی پایدار نیست و تا حدود سه یا چهارماهگی از بین میرود  اما هستند کودکان چهارماهه تا یکساله ای که دچار کولیک میشوند .داروهایی برای کولیک مصرف میشود برای آرامش و تسکین نفخ و بی قراری کودک موثر هستند .

راه های تسکین کولیک نوزاد:

۱.کودک خود را به شکم بخوابانید،کمی از روغن بچه یا لوسیون بچه را کف دست خود بزنید( مراقب باشید که دستهایتان گرم باشد)و به جهت عقربه های ساعت کودک را ماساژ دهید و در حرکت بعد پاهای کودک را در دست گرفته و همانند دوچرخه سواری پاهای کودک را حرکت دهید این کار باعث آرامش کودک و آرامش ماهیچه های کودک و کاهش گریه و بیقراری او میشود.

۲.گهواره ی کودک میتواند برای او در این شرایط آرامبخش باشد.کودک را در گهواره اش قرار دهید او را به آرامی تکان دهید و برایش لالایی بخوانید.

۳.پستانک.به کودکتان پستانک بدهید تا بمکد این کار باعث آرامش و تسکین دردهای کولیکی و قولنج نوزاد میشود.

۴.کودک خود را با ماشین به بیرون از منزل ببرید خیلی از والدین معتقدند که کودکانشان در ماشین بسیار آرام میگیرند حرکات ماشین و صدای ماشین میتواند کمک چشمگیری به شما کند هنگامی که از گریه نوزاد خسته و کلافه شده اید با بیرون رفتن و وقت گذراندن باعث آرامش خود و کودکتان میشوید.

۵.محققان ثابت کرده اند که کودک به دلیل فضایی که در رحم داشته است و صداهایی مثل ضربان قلب و صداهایی که در رحم وجود داشته است عادت کرده اند و هنگام گریه شدید میتوانید با روشن کردن لباسشویی،صدای پنکه،صدای جاروبرقی کودک را آرام کنید.

۶.با یک روش قدیمی و موثر میتوانیم کولیک و بیقراری نوزاد را تسکین بدهید قنداق کردن شامل پیچیدن نوزاد در پتو یا پارچه های مشابه میشود در واقع با قنداق کردن نوزاد نه تنها به کولیک و بیقراری او کمک میکنید بلکه باعث به خواب رفتن نوزاد و خوابی عمیق تر و راحتتره نوزاد میشوید.

۷.و همینطور میتوان در مواقع کولیک نوزاد با مشورت پزشک کودکتان از داروهایی که نفخ شکن هستند و باعث آرامش کودک و بهبودی روند دستگاه گوارش نوزاد میشوند استفاده کنید داروهایی نظیر:گریپ میکسچر و دایمتیکون است.مصرف دایمتیکون برای نوزادان پسر مناسب نیست و بهتر است از جایگزین آن سایمتیکون استفاده کنید.

داروی دیگری که در درمان کولیک نوزاد تاثیر بسزایی دارد( قطره ی کولیک ایذ) میباشد.

این دوران کولیک نوزادتان نیز مانند خیلی از مراحل رشد کودک دلبندتان گذراست چه با مصرف دارو چه بدون مصرف دارو بعداز مدتی کولیک کودک از بین میرود کافیست این روزها را نیز با کمی صبر و تحمل پشت سربگذارید البته شما به نباید به خود سخت بگیرید و به تنهایی این روزها را پشت سربگذارید در مواقعی که از گریه و بیقراری مداوم کودک کلافه میشوید و واقعا خسته شده اید میتوانید از فرد دیگری بخواهید به شما کمک کند و کودک را به او بسپارید کمی استراحت کنید یا خودتان را به صرف یک چای یا قهوه دعوت کنید و بعداز آنکه انرژی لازم را بدست آوردید برگردید و از کودک خود با انرژی بیشتر و باحوصله تر مراقبت کنید.

 

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد