کودکیار

😊 In the name of god 😊

دندان درآوردن کودک..

1397/10/19 19:46
نویسنده : K.gh
266 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

دندان درآوردن کودک یکی از سخت ترین دوران رشد کودک است.این دوران همراه با درد و تب و ناله است که نیاز به مراقبت بیشتر والدین دارد.

دندان درآوردن کودک معمولا با علائمی همراه است.در دوران دندان درآوردن کودک تغییر رفتار و خلق و خوی کودک امری طبیعی است کودک بهانه گیرتر و بداخلاق تر از همیشه میشود کوچیکترین چیزها کودک را ناراحت میکند و این تغییر رویه باعث کلافگی والدین میشود.

زمان رویش دندان کودک، لثه ها ملتهب میشوند و این التهاب با درد و خارش همراه است در این زمان کودک با انگشتش به دهانش اشاره میکند و سعی دارد از هرچیزی که در دسترس او میباشد برای خارش لثه هایش استفاده کند که بهترین گزینه خرید حلقه و اسباب بازی های سیلیکونی برای تسکین درد و خارش لثه و همینطور سرگرم شدن کودک در این دوران است.

یک مورد دیگر از تغییرات کودک در این دوران بحث تغذیه و بی اشتهایی کودک است در این دوران کودک تمایل چندانی به خوردن غذا ندارد و بیشتر این بی اشتهایی نسبت به غذاهای جامد است.

بهترین گزینه های تغذیه ای کودک غذاهای نرم است هویج و سیب زمینی نرم شده،سوپ های ساده و میکس شده و همینطور با انواع میوه ها و کمی شیر میتوانید پوره های مختلفی برای کودک تهیه کنید..

یکی دیگر از مشکلات شایع کودکان و والدین در این دوران مشکل خوابیدن کودک است کودک در این دوره ممکن است سخت خواب برود و خوابی پریشان و سبک داشته باشد و حتی در طول شب چندین بار با گریه از خواب بیدار شود.

جالب است بدانیم بررسی های مختلف نشان میدهد که تب بالا،اسهال،گلودرد نشانه های دندان درآوردن نیست 

در این زمان مدفوع کودک کمی شل تر از حالت عادی میشود اما باعث اسهال شدید نمیشود و همینطور بدن مقداری گرم ترمیشود اما باعث تب نمیشود.

در صورت بی قراری بیش از حد کودک میتوان با مشورت از پزشک کودک مسکن به کودک خود بدهید.

برای کاهش دردلثه های کودک میتوانید از کمپرس سرد استفاده کنید به این صورت که یک پارچه تمیز را در آب سرد خیس کرده و با انگشت پارچه را روی لثه های کودک بکشید و میتوان اگر کودک از پستانک استفاده میکند پستانک او را در فریزر قرار دهید مقداری که سرد شد به کودک بدهید سرمای موجود در این روش ها راهی مناسب برای کاهش درد و التهاب لثه ی کودک است.

 

 

پسندها (1)

نظرات (1)

مامانمامان
20 دی 97 23:43
ما در این بحرانیم الانگریه
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد