کودکیار

😊 In the name of god 😊

مهدکودک رفتن کودک

1397/12/3 16:01
نویسنده : K.gh
429 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا

‏آیا باید بچه‌ها را به مهد کودک بفرستید یا خیر و چه سنی مناسب است؟
 این، سوال خیلی‌ از والدین است که آیا باید بچه‌ها را به مهد کودک بفرستند یا خیر و چه زمانی کودک توانایی جدا شدن از والدین و رفتن به مهدکودک را دارد

 

با وجود اینکه مهد کودک، اولین قدم ورود به جامعه است، تا قبل از سه سالگی خیلی مناسب نیست و توصیه هم نمی‌شود که بچه را پیش از سه سالگی به مهد بفرستید چون بچه‌های زیر سه سال نیازمند توجه متمرکزتر و محبت در خانواده هستند. اگر به مهد کودک بروند مربی آنها باید توجه خودش را بین همه تقسیم کند.

پس تا سه سالگی بهتر است نزد مادر یا مادربزرگ پرستاری شوند، مادران شاغل که نگران هستند مبادا این محدوده زمانی که از بچه‌ها دور هستند باعث شود فاصله‌ای بین آنها بیفتد یا دلبستگی و عاطفه کودک نسبت به مادر کمتر شود باید دقت کنند، آنچه تعیین‌کننده این میزان دلبستگی است به‌هیچ وجه ربطی به مهدکودک رفتن یا نرفتن و اینکه فرزند شما به دلیل شغل‌تان نزد اقوام یا مادربزرگ است ندارد.

این موضوع مربوط به آرامشی است که بچه‌ها در کنار مادرشان به دست می‌آورند. بعضی از بچه‌ها تا مادرشان از راه می‌رسد و با اینکه هنوز به آنها شیر نداده است، آرام می‌شوند و در آغوش مادر آرامش عجیبی می‌گیرند.

بعضی دیگر هم بی‌قرار شده و ترجیح می‌دهند به آغوش پرستار، مادربزرگ یا مربی مهد بروند. این عادات به‌طور دقیق متاثر از حالت‌های درونی شماست.

اگر عصبی و پرتنش هستید، خستگی کار را به خانه بیاورید و یا با همسرتان درگیری دارید و یا بدون آنکه متوجه باشید دچار افسردگی پس از زایمان شده‌اید، بدانید بچه‌های شیرخوار و نوپا برای درک این موضوع بسیار قوی هستند.

آنها نه ماه تمام صدای قلب شما را در استرس و در آرامش شنیده اند و نیاز آنها به شما برای رسیدن به همان آرامش و امنیت است. بچه‌ها بسیار ناتوان‌اند و چون می‌ترسند آسیب ببینند دنبال جای امن و آرام می‌گردند.

پس مادرها نباید از این موضوع مهم غافل شوند و گمان کنند به دلیل مهد رفتن یا سپردن کودک‌شان به دیگری، چنین اتفاقی افتاده است زیرا شما میتوانید با وجود اینکه کودکتان را به مهد میفرستید اما زمانی که به کودکتان میرسید با آرامش خود بغل کردنش و بازی کردن با او در ساعاتی از وقت خود و با محبت هایتان این پیوند عاشقانه مادر و فرزندی را حفظ کنید.

نکته بعدی اینکه سنین ۳ یا ۴ سالگی سنینی مناسب برای مهدکودک رفتن کودک است زیرا در این سنین کودک بیش از پیش با محیط اجتماعی و افراد آشنا میشود و رفتن به مهدکودک باعث اجتماعی شدن کودک ،پیدا کردن اعتماد به نفس،آمادگی برای رفتن به مدرسه در آینده و همینطور توانایی جدایی از والدین و آشنا شدن با افرادی جدید و همینطور پیدا کردن دوست و معاشرت با همسالان کودک میشود که بسیار برای کودک و شکل گیری شخصیت او لازم است.

پسندها (2)

نظرات (1)

مامانیمامانی
4 اسفند 97 14:31
سلام ممنون که بهمون سر زدید. با افتخار دنبال شدید.😘
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد