کودکیار

😊 In the name of god 😊

تنبیه کودکان

1397/11/24 21:33
نویسنده : K.gh
380 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا
در بین تمامی والدین به طور معمول برای تربیت و کنترل کودک روشی به نام "تنبیه کردن" وجود دارد که هر فرد از روش های گوناگونی به عنوان تنبیه استفاده میکند که متاسفانه اکثر تنبیه هایی که به کار میبرند والدین،عواقب جبران ناپذیری به دنبال دارد.
تنبیه کردن کودک برای تربیت و اصلاح کودک لازم است اما به شرطی که از روش های تنبیه مناسب و به جا استفاده کنید اگر تنبیه ها به درستی استفاده نشوند کودک را تا مرز بزهکاری و از بین رفتن روحیات مثبت و همینطور گرفتن نتیجه ی عکس از خواسته تان میکشاند.
برخی از روش ها وجود دارد که هرگز نباید از آنها استفاده کرد مانند:کتک زدن ،تحقیر،اهانت،گفتن جملات توهین آمیز،جملات کنایه دار ، طعنه زدن و امثال اینها که تاثیر به شدت زیان باری در شخصیت روحی کودک دارد و همینطور تربیت کودک را مختل کرده و به جبهه ی منفی کودک را سوق میدهد.
تنبیه های بدنی:
متاسفانه در روزگار اکنون نیز هنوز هستند والدینی که از روش های تنبیه بدنی کودک استفاده میکنند روش هایی همانند:با چوب یا دست یا کمربند کف دست کودک میزنند و همینطور در بحث کودک آزاری تنبیه های بسیار خطرناک و تاسف باری را داریم که در آینده کودک عواقب خود را نشان میدهد همانند سندروم استرس پس از کتک.
تنبیه کودک با فلفل تند:
فلفل را معمولا برای طعم دار کردن غذا از آن استفاده میکنند اما هستند کسانی هم که از آن به عنوان راهی برای تنبیه کودکان استفاده میکنند به این طریق که فلفل را در دهان کودک میریزند و این افراد معتقدند این راهی برای جلوگیری از دروغ گفتن ،غیبت کردن یا گفتن کلمات بد موثر است.
اما متاسفانه نمیدانند چه خطراتی برای کودک به دنبال دارد همانند تورم و سوختگی مری،دچار آلرژی شدن کودک و...
و حالا به جای تنبیه چه کنیم؟
اول.در هنگام مواجهه شدن با کار بد کودک و اعصبانیتتان سریعا حکم تنبیه را صادر نکنید چه اشکالی دارد اجازه دهید آرام شوید و بعد تصمیم بگیرید تا عادلانه تر برخورد کنید و به کودک خود بگویید "من الان از تو خیلی ناراحت و اعصبانی هستم بعدا راجب تنبیه کارت صحبت میکنیم."
دوم.اگر بار اولی است کودکتان کار اشتباهی را انجام میدهد و به دلیل عدم آگاهی کودک است لطفا به کودکتان توضیح بدهید چرا کار او اشتباه است و کار درست را برایش توضیح دهید.
سوم.تا جایی که میتوانید برای تربیت کودکتان از گفتگو ،صمیمیت و صحبت کردن استفاده کنید زیرا تنبیه و خشونت کودک را لجوج تر میکند‌.
چهارم.اما اگر در پایان با وجود تذکرها و گفتگوهایتان بازم کودک همچنان کار اشتباهی را انجام میدهد و مجبورید او را تنبیه کنید از تنبیه هایی استفاده کنید که به جا و صحیح باشند و ضرری برای کودک نداشته باشد مثلا پول تو جیبی اش را کم کنید،او را با منع از تلویزیون یا بیرون رفتن از منزل تنبیه کنید که متوجه کارش شود اما زیان نبیند.
♡عزیزان قدر فرزندانمان را بدانیم این کوچولوهای دوست داشتنی نعمت های خانه هایمان هستند♡

پسندها (3)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد