کودکیار

😊 In the name of god 😊

تلویزیون و کودک

1397/11/17 20:03
نویسنده : K.gh
284 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

به جرات میتوان گفت اکثریت مامان ها در خانه کودکی دارند که ساعاتی را مشغول تلویزیون تماشا کردن هستند. و همینطور مطمئنا همه ی مامان ها باب اسفنجی،تام و جری ،بن تن ،بتمن و...را کاملا میشناسید.

به طور میانگین تحقیقات نشان داده است که کودکان بین ۳ الی ۴ ساعت از وقت خود را صرف تلویزیون دیدن میکنند که معمولا از ۶ ماهگی تا ۶سالگی علاقه به تماشای تلویزیون کودکان بیش از زمان های دیگر است بسیاری از کارشناسان و محققان بر این باور هستند که نباید اجازه دهید کودکان تلویزیون ببینند .به طوری که مرکز مطالعات کودکان در آمریکا اعلام کرده است:کودکان زیر دو سال نباید اصلا تلویزیون تماشا کنند زیرا کودکان زیر ۲ سال مغزشان به طور کامل رشد نکرده است و تماشای تصاویر محرک برای کودک نامفهوم است و باعث آسیب به سیستم عصبی کودک میشود 

و کودکان بالای دوسال نیز تنها یک یا دوساعت در روز را حق دارند تلویزیون ببینند.

و اما بحث انتخاب برنامه مناسب برای کودک بسیار مهم است و متاسفانه برنامه های کودک زیادی را به صورت دی وی دی در بازار میبینیم و برای کودکانمان میخریم که آسیب های زیادی را بدنبال دارند از لحاظ روحی ، روانی و همینطور رفتار و برخورد کودک را تحت تاثیر قرار میدهند.

برای سنین ۲ تا ۷ سال برنامه های کودک مناسبی در تلویزیون پخش میشود که با برنامه ریزی و وضع قوانین مثلا ۱ ساعت قبل از ظهر و ۱ ساعت بعداز ظهر اجازه تماشا کردن به کودک را بدهید و سعی کنید از برنامه های کودک خشونت آمیزی که کودک را تحت تاثیر قرار میدهند برای کودکتان نخرید. 

و در سنین بالای هفت سال نیز تماشا کردن تلویزیون به همراه خانواده عیبی ندارد اما در صورتی که خانواده سریال های تلویزیون را تماشا میکنند و سریال ها و برنامه های ماهواره ای را تماشا نمیکنند سریال های ماهواره ای آسیب های جبران ناپذیری به خانواده و همینطور کودکان و نوجوانانتان میزند.و همینطور باعث بلوغ زودرس و الگوبرادری فرزندانتان از فرهنگ غرب میشود.

کودکان در دو صورت به سراغ تلویزیون میروند اول اینکه در صورت بیکار بودن و نداشتن برنامه ای برای کارهای روزانه که در این صورت کودک برای گذراندن وقت خود سراغ تلویزیون میرود پس باید برای کودکمان برنامه ای مشخص کنیم مثلا بعداز ناهار در این ساعت کودک باید بخوابد در این ساعت عصرانه میخوریم در این ساعت تلویزیون تماشا میکنی و...در این صورت کودک دچار سردرگمی و بیکاری نمیشود.

در مورد دوم بعضی اوقات مامان ها برای اینکه به کارهای روزمره خود برسند یا از غر زدن کودکان نجات پیدا کنند کودک را به سمت تلویزیون راهنمایی میکنند تا کودک آرام بگیرد اما به طرز اشتباهی به کودکمان آسیب میزنیم.

هرگز سعی نکنید برای آرام کردن کودک از روش هایی استفاده کنید که در اون لحظه کودک را آرام میکنند اما در مجموع باعث بی انضبات شدن کودک و همینطور پرتوقع شدن کودک میشود که همیشه باید برای آرام کردنش خواسته هایش را قبول کنید در عوض سعی کنید از همان ابتدا هر مشکل را به روش خود حل کنید مثلا برای غر زدن های کودک به دنبال راهکارهای حلش باشید نه با تلویزیون ،اسباب بازی و... مسئله را به طور موقت آرام کنید.

پسندها (1)

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد