کودکیار

😊 In the name of god 😊

ادرارسوختگی نوزاد

1397/10/30 19:00
نویسنده : K.gh
254 بازدید
اشتراک گذاری

به نام خدا 

در خیلی از مواقع پیش آمده است که با قرمزی و التهاب ناحیه تناسلی،کشاله های ران و باسن کودک خود مواجهه شوید.دیدن این صحنه و مواجهه شدن با این عارضه برای مادران ناخوشایند است و معمولا همه ی کودکان دچار این عارضه میشوند که با مراقبت ها و پیشگیری های لازم میتوانیم باعث بهبودی هرچه سریعتر کودک شوید.

ادرارسوختگی یا راش پوشک مشکلی شایع در بین کودکان است ادرارسوختگی به ملتهب شدن ناحیه تناسلی کودک گفته میشود که معمولا با قرمزی و التهاب پوست شروع و تا به وجود آمدن دانه های ریز و قرمز روی سطح پوست ادامه پیدا میکند که این نوع سوختگی خفیف میباشد و در مدت زمان ۳تا ۵ روز قابل درمان میباشد.

اما در مواردی که ادرار سوختگی کودک به موقع درمان نشود ممکن است باعث به وجود آمدن زخم هایی روی سطح پوست یا حتی به جود آمدن بیماری های پوستی خطرناکتر و قارچ منجر بشود.

راهکارهایی که در این مواقع باید رعایت شود...

بعداز هربار ادرار و یا اجابت مزاج کودک پای کودک را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

پس از شستشو پای کودک با فاصله ی مناسب با سشوار پای کودک را خشک کنید تا از التهاب بیشتر جلوگیری شود.

در روز و بعداز هربار تعویض پوشک کودک مدتی کودک را باز بگذارید تا سطح پوست هوا بخورد و ملتهب نشود.

پس از هربار تعویض پوشک حتما از پمادهای سوختگی پای کودک و محافظ بصورت لایه ای ضخیم روی پوست کودک استفاده کنید.

استفاده از روغن نارگیل به دلیل دارا بودن خاصیت ضدباکتریای در درمان و جلوگیری از سوختگی پای کودک بسیار موثر است.

در زمانی که پای کودک دچار ادرار سوختگی شده است سعی کنید زود به زود پوشاک کودک را عوض کنید زیرا دور عوض کردن پوشاک کودک باعث شدیدتر شدن سوختگی میشود.

پوست بعضی کودکان بسیار حساس هستند و بیشتراز دیگر کودکان نیاز به مراقبت دارند که در این موارد بهتر است معمولا چه در مواقع ادرارسوختگی و چه در مواقع سالم بودن از پمادهای محافظی که با عنوان های کالاندولا،ایروکس و...در بازار وجود دارد پای کودک را بپوشانید و همینطور انتخاب پوشک کودک نیز مسئله ای مهم و حائز اهمیت است معمولا از پوشاکی با جنس مرغوب استفاده کنید که در قسمت کشاله های ران کودک باعث اذیت کودک نشود و همینطور قابلیت جذب داشته باشد تا کودک دچار سوختگی نشود.

هرگز از ادرار سوختگی کودک راحت عبور نکنید و اگر در مدت دو الی سه روز با بیشتر شدن سوختگی و قرمزی پوست کودک مواجهه شدید حتما به متخصص کودک مراجعه کنید تا از هرگونه بیماری های شایع پوستی جلوگیری شود.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به کودکیار می باشد